horeca
Wzorowa obsługa klienta – zarządzanie gospodarką magazynową kluczem do sukcesu

Dzisiejszy biznes działa zupełnie inaczej niż ten sprzed dwóch czy trzech dekad. Królują usługi, a sprzedaż produktów to sztuka, w której sam towar nie jest ważniejszy od tego, jakie działania firma prowadzi wokół niego. Przede wszystkim jednak biznes jest nastawiony bezpośrednio na klienta, bo to on jest panem sytuacji na rynku. Co zrobić, by obsługa klienta była na wysokim poziomie? Warto zainwestować w narzędzia ułatwiające zarządzanie gospodarką magazynową – http://positiveretail.pl/modul/shop_manager/. Przeczytaj nasz tekst i sprawdź, czemu jest to takie istotne.

Co wpływa na zadowolenie klienta?

Skoro klient jest najważniejszy w prowadzeniu biznesu to wiadomo, że to obsługa na wysokim poziomie będzie absolutnym priorytetem. Czy oznacza to, że wystarczy zainwestować w szkolenia przedstawicieli handlowych i sprzedawców? Otóż nie, nie wystarczy. Praca nad właściwą obsługą klienta zaczyna się już w magazynie. Nieodpowiednie zarządzanie gospodarką magazynową jest pierwszym krokiem ku zawaleniu relacji zarówno z nowym klientem, jak i tym, który od wielu lat jest lojalny wobec firmy. Kwestie dystrybucji, komunikacji czy nawet jasności zasad zwrotów i reklamacji są równie istotne. Wniosek z tego jest jeden: o zadowolenie klienta należy dbać na każdym etapie sprzedaży, rozpocząwszy od porządku w magazynie, przez system zarządzania relacjami z klientami, aż do obsługi w sklepach stacjonarnych.

Zarządzanie gospodarką magazynową

W erze sklepów internetowych uporządkowany i sprawnie działający magazyn towarów jest absolutną podstawą prowadzenia biznesu. Wielka różnorodność sprzedawanych produktów, ilość zamówień i duże oczekiwania w kwestii szybkości dostarczania zamówionych towarów – to wszystko sprawia, że nieuporządkowane kwestie magazynowe z góry skazują przedsiębiorstwo na porażkę. Dlatego też warto zainwestować w system, który pomoże zarówno pracownikom magazynu, jak i ułatwi zarządzanie samym sklepem internetowym lub stacjonarnym. Realizacja zamówień, przeprowadzanie inwentaryzacji czy szukanie produktów przestanie być dzięki temu chaotyczne, a to z kolei przełoży się na poprawę procesu obsługi klienta. To natomiast prowadzi do większych przychodów, zyskania nowych zadowolonych klientów i poprawy wiarygodności przedsiębiorstwa. Sprawne zarządzanie gospodarką magazynową ułatwia też kontrolowanie kondycji firmy i pozwala na szybsze reagowanie w przypadku źle wykorzystywanych czynników produkcji.

Kontakt z klientem – czynnik, który decyduje o Twoim sukcesie

Uporządkowane kwestie magazynowe pozwalają firmie w pełni rozwinąć skrzydła na końcowym etapie obsługi klienta, a więc w trakcie samej sprzedaży. Jednak również w tym przypadku chaotyczne zachowania nie są wskazane. Przemyślane podejście do klienta i ofiarowanie mu dokładnie tego, czego oczekuje, jest tym, na czym opiera się perfekcyjna sprzedaż. Z tego właśnie powodu pierwszym, co musi zrobić sprzedawca, jest zastanowienie się, czego klient tak naprawdę od niego wymaga.
Pierwszym jego wymaganiem zawsze będzie sprawna obsługa. To powinno być zapewnione przez właściwe zarządzanie gospodarką magazynową i wysyłką produktu przebiegającą bez opóźnień. Drugim elementem składającym się na zbudowanie dobrej relacji z klientem jest oczywiście jakość produktów i usług, dostępność towarów i wszelkie inne zagadnienia związane z tym, co firma ma w asortymencie. Trzecią, i pewnie najważniejszą składową pozyskiwania zadowolonych klientów, jest sprawienie, żeby klient poczuł się wyjątkowy. Doceniony, zapamiętany, a co najważniejsze zrozumiany. I do tego służy moduł CRM Bastion.

Zarządzanie relacjami z klientem, czyli CRM

Stworzenie systemu, który zapamiętuje klienta oraz jego preferencje, zakupy i oczekiwania jest kamieniem milowym w poprawianiu jakości obsługi klienta. Nic w oczach konsumenta nie przebije tego, że oferta jest personalizowana, a podejście do każdego klienta zgodne z oczekiwaniami. Moduł CRM integruje wszystkie działania sprzedażowe od dystrybucji, przez prowadzony marketing, aż do kontaktu z klientem. Przede wszystkim jednak pozwala pracownikowi kontaktującemu się z klientem zapoznać się z pełnym opisem jego zwyczajów konsumenckich. Umożliwia to skierowanie do klienta oferty, która idealnie wpisze się w jego aktualne potrzeby i sprawi, że poczuje się on wyróżniony i chętniej skorzysta z usług firmy.