Marketing internetowy
Ile trwa pozycjonowanie stron?

Chcesz, by twoja witryna była widoczna w sieci? Musisz zainwestować w pozycjonowanie, by twoja strona wyświetlała się w wynikach organicznych. Trzeba się jednak przygotować do tego, że zanim domena będzie wysoko w wyszukiwarce, musi upłynąć trochę czasu. Od czego to zależy?

Branża, kluczowe frazy, konkurencyjność…

To ważniejsze elementy, które powodują, że witryna jest widoczna w sieci. O ile stosunkowo łatwe jest pozycjonowanie stron niszowych branży, gdzie konkurencja jest jedna czy dwie firmy, znacznie trudniej jest uzyskać dobre wyniki w firmach zajmujących się ubezpieczeniami. To tylko jeden z przykładów. Niemniej jednak osiągnięcie dobrych wyników w takich obszarach jest znacznie trudniejsze. Tak naprawdę jest to na tyle skomplikowane, że powstają agencje, które specjalizują się jedynie w takich działaniach. Firm ubezpieczeniowych jest cała masa. Co więcej, średniej wielkości przedsiębiorstwa bardzo często muszą konkurować z gigantami, jak np. PZU czy Warta. To są spółki, które mają siedziby na terenie całego kraju, a na marketing przeznaczają krocie. Z tego właśnie powodu pozycjonowanie stron z takiej branży jest dość czasochłonne. Trzeba nastawić się na to, że strona będzie widoczna dopiero po kilu miesiącach. Oczywiście ważne jest to, w jakim mieście prowadzimy działalność. Znacznie łatwiej jest osiągnąć dobry wynik firmie, która działa w mniejszym mieście. Dużo trudniej jest zdobyć pozycję w Warszawie czy Krakowie, gdzie firm oferujących ubezpieczenia jest znacznie więcej. Ciężko jest się więc przebić.

Co jeszcze się liczy?

Obecnie pozycjonowanie stron nie byłoby możliwe bez dobrego contentu. Chodzi tu o atrakcyjną dla użytkownika treść. To jeden z czynników rankingujących Google, który pozwala się wyróżnić i wejść w topy. Artykuły muszą być przede wszystkim unikalne, a także przejrzyste. Użytkownik, który czyta treść zazwyczaj korzysta ze smartfonów i tabletów. Jeśli teksty będą mało przejrzyste, prawdopodobnie nikt nie będzie ich czytał. Co więcej, algorytm Google zwraca uwagę m.in. na to, czy strona ma nagłówki, ciekawe leady, dobry tytuł. To właśnie powoduje, że użytkowników, którzy będą otwierać stronę będzie znacznie więc. Dobrze jest więc na to postawić. Najlepiej zlecić takie zadaje profesjonalnej agencji marketingowej, która będzie wiedziała, jak tworzyć dobre treści i na co zwracać uwagę przy doborze tematów. To klucz do sukcesu i w żadnym nie można tego bagatelizować. Dobry content jest bardzo istotny.

Related Post