Telekomunikacja
Czy telemarketing może jeszcze przynosić efekty?

Wydawałoby się, że w obecnych czasach telemarketing przechodzi do lamusa, bo w końcu coraz więcej osób w ogóle nie ma ochoty rozmawiać z dzwoniącymi konsultantami. Okazuje się jednak, że wystarczy tylko wdrożyć odpowiednie oprogramowanie i mieć obsługę klienta na wysokim poziomie, żeby telemarketing na nowo stał się efektywny.

Obsługa klienta jest niezwykle istotna

Klienci w dzisiejszych czasach są coraz bardziej wymagający i trzeba odpowiadać na wiele ich potrzeb. Przede wszystkim już dawno powinno się odejść od modelu sprzedaży, kiedy konsultant dzwoni do przypadkowych osób, nic na ich temat nie wiedząc. Ważne jest bowiem to, żeby poczuli się oni indywidualnie potraktowani. Oczywiście bardzo ważny jest skrypt rozmowy, jednak nie może ona brzmieć sztucznie, jakby konsultant po prostu deklamował to, co ma do przekazania, w ogóle nie słuchając co klient ma na ten temat do powiedzenia. Aktywne słuchanie jest w tym przypadku bardzo istotne, ponieważ również dzięki temu klient poczuje, że nie jest kolejnym numerkiem w bazie danych.

Odpowiednie oprogramowanie jest pomocne

Aby spełnić powyższy punkt, warto postawić na odpowiednie oprogramowanie dla swojego działu call center. Dzięki temu możemy bowiem otrzymać wszystkie informacje na temat klienta. W praktyce wygląda to tak, że podczas gdy system wybiera numer do klienta, konsultant zapoznaje się z informacjami na jego temat w bazie danych. Wie już jakich dokonywał zakupów, jakie pojawiły się problemy, ile ma lat, gdzie mieszka, z jakich usług czy produktów korzysta najczęściej. Dzięki temu telemarketing jest bardziej efektywny, bo spersonalizowany. Nie będziemy bowiem proponować produktu, który już wcześniej się nie sprawdził.

Sprzedaż oparta na relacji

Bardzo ważne jest to, żeby zdobywać zaufanie swoich klientów. Dlatego dobrze postrzegane jest to, jeśli kontaktuje się z klientem ten sam konsultant. Dzięki temu wie on już, jak się może zwracać do klienta, potrafi nawiązać z nim nić porozumienia, a tym samym klient jest bardziej otwarty na zakupy. To daje możliwość nie tylko sprzedania kolejnych produktów, ale również oferowania wersji Premium, za którą klient gotowy jest zapłacić więcej, ponieważ ma zaufanie do konsultanta. Mądry telemarketing będzie na pewno doskonałym sposobem na to, żeby podnieść realne zyski w firmie.

Related Post