Budowlanka
Prowadzisz w sklep internetowy? Zainwestuj w pozycjonowanie

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to nie lada wyzwanie. Nie każdy może się tym zająć. Wbrew pozorom nie wystarczy tylko stworzyć witryny internetowej, ale trzeba ją też odpowiednio wypozycjonować i zainwestować w reklamy. W przeciwnym razie nie będziesz mógł liczyć na zyski.

Prowadzenie e-biznesu nie jest łatwe

Kiedy kilka lat temu pojawił się bum na biznesy prowadzone w internecie, zaczęło powstawać mnóstwo sklepów online. Niestety, spora część nie wytrzymała nawet roku. Z czego to wynikało? Przede wszystkim z tego, że przedsiębiorcy myśleli, że to łatwy sposób zarobku. Można pracować z domu, nie trzeba wynajmować biura, a to niskie nakłady finansowe. Tymczasem rzeczywistość nie była tak przychylna. Szybko okazywało się, że klienci w świecie wirtualnym są bardzo wymagający. Może nawet bardziej niż w realu. Dla nich ważnym czynnikiem jest to, by strona wysoko się wyświetlała, a jeśli nie jej w pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to jest w większości przypadków przegrana sprawa. Współczesny konsument rzadko kiedy ogląda kolejne wyświetlenia na stronie. To powoduje, że jeśli twój sklep internetowy nie jest widoczny w sieci, również klienci nie będą chcieli tam zaglądać. Nie łudź się tez, że będziesz zarabiał krocie. Może być zupełnie odwrotnie. Potencjalni klienci będą woleli wybrać usługi konkurencji niż twoje. Z tego właśnie powodu tak istotne jest, by postawić na pozycjonowanie. Jeśli nie będzie problemów ze znalezieniem twojej witryny w sieci, to klienci będą tam kupować.

Czym kierować się przy wyborze firmy pozycjonującej?

Przede wszystkim tym, by wybierać agencje, które długo działają na rynku i mogą pochwalić się sporym doświadczeniem. Nie sztuką jest bowiem znaleźć pseudospecjalistę, który zamiast pomóc może tylko zaszkodzić. Niestety, wciąż wiele firm oferuje usługi na pozycjonowanie tanim kosztem. Choć skuteczność tego typu działań może być stosunkowo wysoka, to jednak nie warto się na to decydować, bo można mieć jeszcze większe problemy. Zazwyczaj takie firmy posługują się niedozwolonymi przez Google technikami. To powoduje, że strona bardzo szybko może zostać ukarana w postaci filtra, co przełoży się na jej spadek widoczności, w a twoim przypadku na znacznie niższe obroty. Lepiej więc stawiać na dobre agencje, które będą się posługiwały metodami dozwolonymi przez Google. Dzięki temu osiągnięte pozycje będą w miarę stabilne. Do tego potrzeba jednak zaangażowania całego zespołu m.in. specjalisty SEO, copywritera, grafika. Stąd też tak ważne jest, by wybierać tylko sprawdzone firmy.

Related Post