W dobie social mediów i niemal nieograniczonego dostępu do internetu często zapominamy o innych metodach dotarcia do klientów niż przez posty na Facebooku czy newslettery. Kiedy nasi klienci dokonują zakupu w sklepach stacjonarnych, nic nie sprawdza się tak dobrze, jak dobrze zaprojektowany POS.

Co to jest POS?

Co to jest POS? POS (również POP) to skrót od angielskiego point of sale i oznacza wszystkie materiały reklamowe wspierające sprzedaż. To jeden z najczęściej używanych rodzaj materiałów promocyjnych. Co należy do materiałów POS? Do materiałów typu point of sale należy wszystkie nośniki umożliwiające bezpośredni kontakt z klientem. Zaliczamy do nich: standy, stojaki na ulotki, lightboxy, wobblery, różnego rodzaju makiety, naklejki i wlepki, infokioski i inne.

Kto przygotuje dla nas POS?

Skoro już wiesz: co to jest POS, czas się przyjrzeć dostawcom tych systemów. POS powinien być częścią ogólnej strategii marketingowej marki i wspierać jej założenia i komunikację. Projekt POSu powinniśmy powierzyć agencji reklamowej, z którą współpracujemy lub naszemu doświadczonemu grafikowi. Uwaga na druk! Jeżeli przygotowanie POSu chcemy powierzyć naszemu grafikowi, upewnijmy się, że posiada on doświadczenie w przygotowaniu materiałów do druku. Projekt materiału to jedna sprawa, ale zapewnienie, że jego kształt i kolory zostaną wiernie oddana na wybranej przez nas powierzchni reklamowej, to zupełnie inna sprawa. Jeżeli nie chcemy narażać się na dodatkowe koszty wynikające ze źle wydrukowanych materiałów, powinniśmy przygotowanie każdego POSu zlecić profesjonalnej agencji.

Ile kosztuje POS?

W zależności od tego czy posiadamy już projekt i koncepcję wizualną, którą trzeba jedynie przenieść na materiał promocyjny, czy wymagamy od agencji zaprojektowania całej koncepcji, koszty będą się różnić. Tak samo w przypadku konkretnych materiałów. Ceny za naklejki będą niższe, niże ceny za przygotowanie całego standu czy infokiosku.

Czy POS jest skuteczny?

POS umożliwia nam kontakt z klientem bezpośrednio w chwili, kiedy zapada decyzja zakupowa. Odpowiednio wyeksponowane produkty mogą skutecznie zachęcić klientów do się gania po nasze wyroby.

Related Post