Pozycjonowanie
Ile kosztuje pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych?

Pozycjonowanie jest bardzo ważne. Dzięki temu można bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, szybko rozkręcić biznes. Niestety, wiele firm stara się na tym oszczędzić lub też korzystają z usług agencji, które proponują bardzo niskie stawki, ale prowadzą działania niezgodne z polityką Google.

Czy tanie pozycjonowanie ma sens?

Pozycjonowanie nie jest tanią usługą, jeśli oczywiście ma być robione dobrze. Stąd też tak ważne jest, by nie oszczędzać na tym, bo może się to źle skończyć. Tanie pozycjonowanie nie istnieje. Są wprawdzie firmy, które proponują bardzo niskie stawki za frazę, jednak z reguły posługują się metodami niedozwolonymi przez Google. Takie działania są więc dobre tylko na krótką metę, bo choć pozwalają szybko wbić się w topy, to równie szybko można całkowicie wypaść z indeksu Google, bo strona może zostać ukarana filtrem. Co z tego, że przez 2-3 miesiące uda nam się zaoszczędzić, skoro potem trzeba będzie zainwestować znacznie więcej, by ściągnąć karę. Takie usługi są znacznie droższe niż pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Reasumując, co z tego, że uda nam się zaoszczędzić na usłudze, skoro po jakimś czasie trzeba będzie zapłacić jeszcze więcej, by domena znowu była widoczna.

Od czego zależy cena za pozycjonowanie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych jest bardzo rozbieżne cenowo. Wszystko zależy od konkretnych fraz, a także konkurencyjności. Dużo więcej kosztuje wbicie w topy fraz typu ‘ubezpieczenie samochodu’, które jest bardzo konkurencyjne. Firm ubezpieczeniowych w całej Polsce są tysiące. Są multiagencje, jak również duże korporacje, które dysponują ogromnym zapleczem finansowym. W takiej sytuacji znacznie trudniej jest się przebić. Są jednak firmy, które nie mają aż tak dużej konkurencji, a frazy, na które chcą się wyświetlać są niszowe. To powoduje, że automatycznie cena za tego typu frazy jest niższe. Nie ma więc jednej reguły na temat tego, ile kosztuje pozycjonowanie. Wszystko zależy od branży, od tego czy frazy są ogólnopolskie i czy są konkurencyjne. Wycena jest więc kwestią indywidualną, choć istnieją agencje, które chcą na tym oszczędzać, jednak na dłuższą metę to bardzo złe posunięcie. Wiadomo, że cena jest bardzo ważnym czynnikiem, jednak w żadnym wypadku nie powinna być kluczowa. To może spowodować, że strona otrzyma kary algorytmiczne Google, a do tego lepiej nie dopuszczać. W ten sposób klienci nigdy nas nie znajdą.